انواع دوربین ها – با انواع دوربین های دیجیتال آشنا شوید
نوشته شده توسط : mohadeseh

ما واقعاً در عصر طلایی عکاسی هستیم. ما در روزگاری زندگی می کنیم که نه تنها انواع مختلفی از دوربین ها برای انتخاب وجود دارد، بلکه ابزارها و فناوری هایی که در دسترس عکاسان قرار می گیرد شگفت انگیز است.

این هم خوب است و هم بد. همه ابزارها و فناوری های عکاسی در ده سال گذشته با سرعتی بسیار سریع در حال پیشرفت بوده اند و ما را با فناوری شگفت انگیز و همچنین سردرگمی برای خرید و استفاده در گردش کار عکاسی خود مواجه کرده اند.

این مخمصه داشتن «انتخاب های بیش از حد» همان چیزی است که روانشناسی ها از آن به عنوان پارادوکس انتخاب یاد می کنند. وقتی انتخاب های زیادی وجود دارد، در واقع می تواند چیز بدی باشد. و با انتخاب دوربین، کمبودی در انواع دوربین ها و برندهای موجود وجود ندارد.

داشتن انواع مختلف دوربین و تجهیزات می‌تواند عکاسی را گیج‌کننده‌تر کند و مبتدیان را تحت فشار قرار دهد.

اشتباه نکنید، از بسیاری جهات عکاسی به دلیل این همه فناوری عالی بسیار آسان‌تر شده است. با این حال، مقدار زیادی از تجهیزات موجود می‌تواند برای عکاسان جدید طاقت‌فرسا باشد، زیرا آنها نمی‌دانند از کجا شروع کنند یا برای اولین دوربین خود چه چیزی تهیه کنند.

علیرغم اینکه تعداد انتخاب هایی که ما به عنوان عکاس می توانیم انجام دهیم کمی زیاد است، فناوری فعلی به خلاقیت بی حد و حصر اجازه می دهد. این مورد به ویژه در مورد برنامه های ویرایش عکس بیشتر است. با برنامه های پس از تولید مانند فتوشاپ و لایت روم، ما امکانات نامحدودی در ارتباط با دیدگاه خود در عکس هایمان داریم.

ما به راحتی می‌توانیم رنگ یا شدت آسمان را تغییر دهیم، چیزها را از پس‌زمینه حذف کنیم، نوردهی را در صورت نیاز افزایش دهیم، عکس‌های تصویری اضافه کنیم، نواحی خاصی را تیز کنیم، و غیره. 20 سال پیش که عکاسان به ویرایش دستی و نوردهی فیلم تکیه می‌کردند، این امکان‌پذیر نبود.

 

انواع دوربین های دیجیتال

انواع بسیاری از دوربین ها، بدنه دوربین، لنزهای دوربین، تجهیزات عکاسی و حتی نرم افزارهای ویرایش عکس وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد زیاد دوربین‌ها، انواع مختلف دوربین‌ها و پیچیدگی نرم‌افزار ویرایش عکس می‌تواند برای هر عکاس تازه‌کاری بسیار زیاد باشد. پس منطقی است که تازه کارها شروع کنند، آنها در مورد اینکه کدام نوع دوربین را بخرند سردرگم هستند. وقتی وارد عکاسی می‌شوید، ممکن است بپرسید چه نوع دوربینی باید تهیه کنید یا چه مارکی باید تهیه کنم؟

با این حال، در واقعیت، این خبر عالی برای عکاسان با تجربه و مبتدی است. این بدان معناست که ما ابزارهایی برای تولید عکس‌های بسیار بهتر از آنچه والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان می‌توانستند تصور کنند در دسترس داریم.

این پست شما را با پنج نوع دوربین اصلی در دسترس مشتریان، مشتریان و متخصصان آشنا می کند.

دوربین های DSLR

برای کاربران حرفه ای و حرفه ای، ترجیح داده شده ترین نوع دوربین DSLR است. SLR مخفف تک لنز reflex و DSLR مخفف Digital single lens reflex است.

در روزهای فیلم، حرفه‌ای‌ها و آماتورها از دوربین‌های SLR استفاده می‌کردند، اما با انقلاب عکاسی دیجیتال، اکثر عکاسان از دوربین‌های DSLR استفاده می‌کردند. شما هنوز هم گاه به گاه از فروشندگان گاراژ بازدید می کنید که به دنبال یک دوربین SLR قدیمی برای فیلمبرداری با آن هستند، اما در بیشتر موارد، این روزها همه از دوربین های DSLR استفاده می کنند.

با دوربین های DSLR، دو برند برتر وجود دارد که مردم تمایل دارند آنها را انتخاب کنند - نیکون و کانن.

برترین برندهای DSLR

  • نیکون
  • Canon

لنزهای قابل تعویض

یکی از بزرگترین مزایای DSLR قابل تعویض بودن لنزها است. این به شما امکان می دهد انواع مختلفی از عکس ها را در زوایای مختلف، با انواع مختلف بوکه، و در مجموع ظاهر بسیار متفاوت برای هر لنز دریافت کنید.

در واقع، لنزها اغلب مهمتر از نوع دوربین یا مدل بدنه دوربین شما هستند. اگر لنز با کیفیتی روی بدنه مناسبی دارید، می‌توانید عکس‌های عالی بگیرید. هر عکاس بزرگی به شما خواهد گفت که داشتن لنز بهتر اولویت داشتن بهترین بدن است.

سنسورهای تصویر بزرگ

دوربین‌های DSLR همچنین دارای مزیتی نسبت به سایر دوربین‌های point-and-shoot هستند، زیرا امکان سنسور تصویر بزرگ‌تر را فراهم می‌کنند.

هرچه سنسور تصویر بزرگتر باشد، دوربین می تواند نور و جزئیات بیشتری را به ویژه در شرایط کم نور ثبت کند. سال‌ها SLR و اخیراً DSLR سلطان دوربین‌ها بوده‌اند.

بسیاری از عکاسان حرفه ای انواع دوربین های DSLR را به دلیل همه مزیت ها نسبت به انواع کوچکتر نقطه و عکاسی ترجیح داده اند.

دوربین های بدون آینه

با این حال، نوع جدیدی از دوربین وجود دارد که به صحنه رفته و اخیراً بسیار محبوب شده است. این تازه وارد دوربین های دیجیتال بدون آینه است.

دوربین های بدون آینه تا حدودی تغییر دهنده بازی بوده اند. اگرچه آنها تاج و تخت DSLR را (هنوز) پیشی نگرفته‌اند، اما کمی فناوری مخرب در زمینه عکاسی هستند.

DSLR در مقابل بدون آینه

این دوربین‌ها شبیه دوربین‌های DSLR هستند زیرا به شما اجازه می‌دهند لنزهای خود را تغییر دهید. آنها همچنین مانند دوربین های DSLR دارای یک سنسور تصویر بزرگ هستند.

با این حال، دوربین‌های بدون آینه نسبت به دوربین‌های DSLR سنتی در مکانیک بسیار متفاوت عمل می‌کنند. آنها از آینه در سیستم خود استفاده نمی کنند، بنابراین به آنها اجازه می دهد بسیار کوچکتر باشند.

دوربین های DSLR از یک سیستم آینه ای استفاده می کنند

روشی که دوربین DSLR کار می کند از طریق یک سیستم آینه و یک نمای یاب است. وقتی از منظره یاب نوری دوربین DSLR نگاه می کنید، به آینه ای نگاه می کنید که آنچه را که لنز می بیند منعکس می کند. این به شما امکان می دهد دقیقاً آنچه را که از لنز می بینید ببینید که برای ترکیب تصویر شما ایده آل است.

هنگامی که از منظره یاب نوری مشاهده می کنید، به شما کمک می کند عکس خود را با دقت بیشتری بنویسید. منظره یاب DSLR دقیقاً به شما نشان می دهد که لنز چه چیزی را می گیرد.

سپس هنگامی که برای گرفتن عکس کلیک می کنید، آینه به سمت بالا می چرخد تا حسگر تصویر در معرض نور قرار گیرد. نور چیزی است که (به صورت دیجیتال) تصویر شما را در معرض دید قرار می دهد و ایجاد می کند.

یک سیستم آینه ای به فضای بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل است که دوربین های DSLR بسیار حجیم هستند.

دوربین های بدون آینه چگونه کار می کنند

نحوه عملکرد دوربین بدون آینه با استفاده از سیگنال دیجیتال برای مشاهده و ترکیب عکس شما است. زیرا دوربین های بدون آینه به سیستم آینه ای نیاز ندارند. آنها می توانند بسیار کوچکتر از همتایان DSLR خود باشند. با این حال، از آنجایی که از سیگنال دیجیتال (EVF) استفاده می کند، ممکن است هنگام نگاه کردن از طریق EFV (منظره یاب الکتریکی) روی یک دوربین بدون آینه، دقیقاً آنچه را که لنز می بیند، نبینید.

فاکتور شکل کوچکتر جایی است که مزایای دوربین های بدون آینه وارد می شود. با تکامل دوربین های بدون آینه، شرکت ها توانسته اند تمام آن فناوری عالی دوربین را در یک سیستم بسیار کوچکتر فشرده کنند.

برای مطالعه بیشتر: 

بهترین دوربین های DSLR در سال 2022

مزایای دوربین های بدون آینه

  • فرم کوچک (مناسب برای سفر)
  • کیفیت تصویر عالی
  • لنزهای قابل تعویض

شرکت های بزرگ فناوری مانند سونی و سایرین روی موفقیت دوربین های بدون آینه شرط بندی کرده اند. سونی و سایرین دوربین‌های بدون آینه شگفت‌انگیزی دارند که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در اندازه دوربینی که خیلی بزرگ‌تر از دوربین‌های نقطه‌ای نیست، ارائه می‌دهند.

بسیاری از عکاسان حرفه ای به دلیل این فاکتور شکل بسیار کوچکتر، به خصوص در سفر به دوربین های بدون آینه روی می آورند.

با این اوصاف، اکثر عکاسان حرفه ای همچنان از تنظیمات DSLR مطمئن خود برای اکثر کارهای خود استفاده می کنند. با این حال، بسیاری از آنها در صورت نیاز به یک دوربین فرم فاکتور کوچکتر، از یک دوربین بدون آینه نیز استفاده می کنند.

شاید روزی که سیستم‌های دوربین بدون آینه حتی بهتر شوند و عکاسان حرفه‌ای بیشتری به یک سیستم بدون آینه مهاجرت کنند. من فکر می‌کنم که این بسیار امکان‌پذیر است، اما در این مرحله، دوربین‌های DSLR هنوز در دنیای حرفه‌ای در جایگاه خود قرار دارند.

 

برخی از عکاسان (حتی حرفه ای ها) هستند که تصمیم گرفته اند از دوربین بدون آینه به عنوان عکاس اصلی استفاده کنند.

با این حال، نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که حتی با ضریب فرم کوچکتر (و وزن کمتر) یک دوربین بدون آینه، بسیاری از لنزها ذاتا بزرگ و دست و پا گیر هستند. بنابراین اگر از لنزهای تله فوتو روی یک دوربین بدون آینه استفاده می‌کنید، شکل کوچک‌تر به یک چیز جدید و احتمالاً مانع تبدیل می‌شود.

سیستم های میکرو چهار سوم

در دسته دوربین های بدون آینه، یکی از انواع دوربین های بدون آینه که می توانید تهیه کنید، میکرو چهار سوم است. دوربین میکرو چهار سوم انتخاب لنز شما را محدود نمی کند.

داشتن این یک ویژگی عالی است زیرا دوربین‌های DSLR سنتی به شما اجازه نمی‌دهند که بین آن‌ها جابه‌جا شوید. در دنیای DSLR، اگر دوربین و لنز نیکون دارید، نمی‌توانید از لنز نیکون خود بر روی بدنه کانن استفاده کنید. شما به یک آداپتور مخصوص نیاز دارید.

کانن‌ها نسبت به نیکون تناسب متفاوتی دارند، بنابراین نمی‌توانید لنزها را تعویض کنید. به همین دلیل است که با دارندگان نیکون و کانن چنین وفاداری وجود دارد. اگر شروع به سرمایه گذاری روی لنزهای نیکون کنید و چندین هزار دلار لنز داشته باشید، بعید است که هرگز به بدنه کانن بروید.

با دوربین میکرو چهار سوم، به دلیل فرمت میکرو 4/3 مورد توافق، می توانید از لنزهای شرکت های دیگر استفاده کنید. چندین شرکت گرد هم آمدند و بر روی قالبی برای لنزها - میکرو چهار سوم - توافق کردند.

به عنوان مثال، می توانید از هر نوع لنز دوربین (میکرو چهار سوم) با هر بدنه دوربین میکرو چهار سوم دیگری استفاده کنید. بنابراین می توانید از لنز Olympus با دوربین پاناسونیک استفاده کنید.

آنها این کار را انجام دادند تا تعویض لنز بین دوربین ها برای مصرف کنندگان آسان تر شود. ای کاش سال‌ها پیش روی همین فرمت به توافق می‌رسیدند، بنابراین همه ما کاربران DSLR می‌توانستیم از این مزایا لذت ببریم!

دوربین های گوشی های هوشمند را نشانه بگیرید و عکس بگیرید

نوع دوربینی که کمترین کیفیت را داشته باشد، دوربین های Point-and-shoot و گوشی های هوشمند خواهد بود.

با وجود اینکه دوربین‌های نقطه‌انداز معمولاً عکس‌های بهتری نسبت به گوشی‌های آیفون یا اندروید می‌گیرند، فروش و استفاده از دوربین‌های عکاسی نقطه‌ای در چند سال گذشته به سرعت در حال کاهش بوده است. دلیل آن این است که دیگر هیچ کس به یک دوربین اشاره گر نیاز ندارد، یا حداقل فکر نمی کند که به آن نیاز دارد.

از این گذشته، همه افراد دارای گوشی هوشمندی هستند که قادر به گرفتن عکس های با کیفیت بالا هستند. اکثر مردم همیشه دوربین تلفن همراه خود را دارند، بنابراین بسیار راحت تر است. تلفن‌های دوربین دار دائماً بهتر و بهتر می‌شوند، بنابراین منطقی است که اغلب دیگر دوربینی با نقطه و عکس نبینید.

در هر صورت، من شخصا دوربین های گوشی های هوشمند و دوربین های نقطه و عکاسی را در یک دسته قرار می دهم زیرا کیفیت تصویر بسیار مشابه است. دوربین های تلفن با سرعت فوق العاده ای تکامل یافته اند و به کیفیت دوربین های سنتی نقطه و عکاسی رسیده اند.

دوربین های اکشن

آخرین نوع دوربین ها، دوربین های اکشن مانند GoPro هستند. شناخته شده ترین آنها GoPro است، اما بسیاری از شرکت های دیگر نیز این نوع دوربین های اکشن را تولید می کنند، از جمله معرفی اخیر دوربین های اکشن نیکون.

اگرچه این دوربین‌ها می‌توانند عکس‌های خوبی بگیرند (به کیفیت آیفون فکر کنید)، اما اکثر مردم از آن‌ها برای فیلم‌برداری استفاده می‌کنند. انواع دوربین های ویدئویی GoPro عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند آنها را به کلاه ایمنی، هواپیماهای بدون سرنشین، اسنوبرد، تخته موج سواری و غیره متصل کنید. آنها به شما امکان می دهند از آنها برای هر فعالیتی که ممکن است به یک دوربین کوچک و مقاوم نیاز داشته باشید استفاده کنید.

انتخاب دوربین مناسب

انواع مختلفی از دوربین ها در دسترس هستند که انتخاب اینکه کدام یک برای شما مناسب است ممکن است گیج کننده باشد. در پست دیگری در مورد نحوه انتخاب دوربین به جزئیات بیشتر خواهم پرداخت.

در حال حاضر، می گویم ابتدا دوربینی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. اگر می خواهید بهترین کیفیت تصاویر را داشته باشید، یک دوربین DSLR یا بدون آینه و یک لنز خوب انتخاب کنید.

با یک لنز 50 میلی متری به عنوان اولین لنز خود، همراه با بدنه مناسب، نمی توانید اشتباه کنید. همچنین، فراموش نکنید که مطمئن شوید دوربین شما به صورت خام عکاسی می‌کند تا بیشترین بهره را از ویرایش عکس Photoshop/ Lightroom خود ببرید!





:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: